2007-10-08

El DPTOP aprova el projecte de traçat i l’estudi ambiental de la millora de la T-331 entre Ulldecona i Tortosa

Font: RIBERA ON LINE

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat el projecte de traçat i l’estudi d’impacte ambiental de la millora d’un tram de més de 21 quilòmetres de la T-331, entre Ulldecona i Tortosa. D’aquesta manera, la Generalitat preveu licitar les obres abans de finals d’any, amb una inversió estimada en 27,5 MEUR. Els treballs consistiran en l’eixamplament de la calçada, l’eliminació de revolts i la construcció de la variant de Santa Bàrbara i permetran, així, millorar la fluïdesa i seguretat del trànsit.



Millora general a la T-331


El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha previst la millora general de la carretera comarcal T-331 entre els municipis d’Ulldecona i Tortosa, amb una inversió de 27,5 MEUR. Aquest projecte es traduirà en l’eixamplament de la carretera, l’eliminació de revolts i la construcció de dues variants i, d’aquesta manera, permetrà afavorir de forma significativa la fluïdesa i seguretat del trànsit.


El tram que es millorarà abasta 21,6 quilòmetres de longitud, des de la rotonda final de la variant d’Ulldecona fins a la C-12 a Vinallop (terme municipal de Tortosa). Aquest tram també discorre pels municipis de Freginals, Godall, la Galera, Santa Bàrbara i Masdenverge.


El DPTOP ha aprovat ara el projecte de traçat i l’estudi d’impacte ambiental corresponents a aquesta actuació, un vegada superat el procés d’informació pública i la tramitació ambiental. Properament, es completarà la redacció del projecte constructiu i, d’aquesta manera, la Generalitat preveu licitar les obres abans de finals d’any, per tal d’iniciar-les el segon trimestre de 2008.


Característiques de les obres


El projecte que ara s’aprova inclou com a principals millores les actuacions següents:


· L’eixamplament de la carretera per assolir una calçada formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’un metre d’amplada.


· La millora del traçat amb l’eliminació de revolts


· La formació d’una intersecció en forma de T i la construcció d’un pas inferior per a vianants al pas de la carretera per la zona de les Ventalles (terme municipal d’Ulldecona)


· Construcció d’una variant a Santa Bàrbara, d’1,9 quilòmetres, que inclourà dues rotondes


Pel que fa a estructures, cal destacar la construcció d’un viaducte per a creuar el barranc de Roer, prop de Vinallop, de 96 metres de longitud, format per tres trams de 32 metres cadascun.