2009-02-11

Comencen les obres de millora de la T-331 entre Vinallop i Ulldecona, que s'allargaran fins l'estiu de 2010


El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha iniciat les obres de millora de la carretera T-331, entre Vinallop (Baix Ebre) i Ulldecona (Montsià), en el tram proper a aquesta última població

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha iniciat les obres de millora de la carretera T-331, entre Vinallop (Baix Ebre) i Ulldecona (Montsià), en el tram proper a aquesta última població. L'actuació, adjudicada a l'empresa Construccions Rubau, SA per 19,69 MEUR, abastarà un tram de 21,6 km i s'allargarà durant uns 20 mesos, fins l'estiu de l'any 2010. El projecte preveu eixamplar i millorar l'estat del ferm, eliminar revolts i construir la nova variant de Santa Bàrbara, que permetrà treure el trànsit del nucli urbà de la població i cedir l'actual travessera al municipi. La carretera T-331 comunica Tortosa amb l'interior del Montsià i el nord del País Valencià.

El responsable d'Acció Territorial del DPTOP a les Terres de l'Ebre, Antoni Sabaté, ha destacat la importància d'aquesta actuació per la seva condició d''artèria important' que comunica l'Eix de l'Ebre (C-12) amb la zona interior de la comarca del Montsià i, aquesta, amb Vinaròs, al Baix Maestrat. 'Era una via amb una situació del ferm molt deficient i havia de suportar molta circulació', ha raonat, tot destacant que el projecte està considerat 'prioritari' pel Govern.

Licitada per prop de 24.085.418,53 euros i adjudicada, finalment, a finals del passat mes d'abril per 19.629.616,09 euros a l'empresa Construccions Rubau, SA, el replanteig de les actes del passat setembre va posar a zero el comptador dels 20 mesos de termini d'execució.

Les actuacions sobre el terreny, de fet, han començat fa unes dues setmanes al tram que comprèn la rotonda de la variant d'Ulldecona i el seu nucli de les Ventalles. Les màquines han arrencat una de les fileres de plataners prop de la rotonda i han començat a treballar en l'eixamplament de l'actual via amb la materialització d'una nova plataforma en el tram proper a les Ventalles.

De fet, l'eliminació o suavització de revolts i ampliació de la calçada és un dels principals objectius d'aquesta actuació, segons el DPTOP. Així, en el tram de 21,6 km que abastaran les obres -i que discorre pels municipis d'Ulldecona, Freginals, Godall, la Galera, Santa Bàrbara, Masdenverge i Tortosa-, el projecte preveu eixamplar la carretera dels entre 6 i 7 metres actuals als 9 metres d'amplada, amb dos carrils de 3,5 metres per sentit i dos vorals -fins ara pràcticament inexistents- d'un metre d'amplada.

Variant de Santa Bàrbara

D'altra banda, l'actuació incorpora també la construcció de la reivindicada variant de Sabta Bàrbara, de 3 km de longitud, que ha de permetre reduir el trànsit per l'interior del nucli urbà. La variant disposarà de tres rotondes: una de 40 metres de diàmetre al seu inici, al sud de la població; una segona a l'encreuament de la carretera T-350 (carretera de Masdenverge); i una última, al final, a la sortida cap a Vinallop (aquestes dos últimes de 60 metres de diàmetre).

Segons ha afegit Sabaté, tot destacant que l'obra 'resol' el problema de trànsit pel nucli urbà, un cop finalitzades les obres de remodelació de la carretera i de la variant, es procedirà al condicionament de l'actual travessera de la T-331 per Santa Bàrbara i a la seva transferència a l'Ajuntament.

El projecte, a més, incorpora també la formació d'una intersecció en forma de 'T' i la construcció d'un pas inferior per a vianants al pas de la carretera per la zona de Ventalles, al terme municipal d'Ulldecona. Per últim, entre les estructures previstes, s'ha previst la construcció d'un viaducte de 96 metres de longitud (amb tres trams de 32 metres) per salvar el barranc de Roer, prop de Vinallop.

Llargament reivindicada per ajuntaments del Baix Ebre i el Montsià però també del Baix Maestrat (País Valencià), la carretera actual tenia trams amb un ferm en un estat molt deficient i una amplada molt limitada en alguns punts. Amb les obres en marxa, el DPTOP confia 'afavorir la fluïdesa i seguretat del trànsit'