2009-02-11

Constitució i estatuts del Consorci de per al desenvolupament econòmic de l'interior del Montsià adoptats pel CCM. Text. Aprovació definitiva.

Anunci del CCM sobre aprovació definitiva d'uns estatuts
i constitució d'un consorci

Atès que no s'han presentat al·legacions ni reclamacions als acords d'aprovació inicial dels estatuts i la constitució del Consorci per al Desenvolupament Econòmic de l'Interior del Montsià adoptats pel CCM, Ajuntament de Godall i Ajuntament de la Galera, publicats al BOP 137 i DOGC 5153 , els acords inicials han esdevingut definitius. Per tant, es fan públics aquests acords i els estatuts consorcials aprovats.
Es fa públic -juntament amb els estatuts del Consorci que s'insereixen com a annex- per a coneixement general, amb la indicació que si es volen impugnar els anteriors acords, que posen fi a la via administrativa, procedeix interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent de la seva publicació.
ANNEX

ESTATUTS

Article 1
El Consorci DEIM és una entitat pública de caràcter associatiu i de naturalesa institucional i local, integrada pels membres següents:
a) Ajuntament de Godall.
b) Ajuntament de La Galera.
c) Consell Comarcal del Montsià.

Article 2
1. Per tal que altres entitats diferents de les esmentades a l'article anterior es puguin integrar al Consorci, caldrà que se segueixi el mateix procediment que aquests Estatuts preveuen per a la seva modificació.
2. Només es podran adherir al Consorci altres administracions públiques i entitats privades sense ànim de lucre que tinguin finalitats d'interès públic concurrents amb l'objecte i els fins del Consorci.

Article 3
El Consorci DEIM gaudeix de personalitat jurídica pròpia i de plena capacitat jurídica i d'obrar per crear i gestionar serveis i activitats d'interès local o comú, dintre de l'àmbit de les seves finalitats estatutàriament definides. A tal efecte, podrà emprar qualsevol de les formes de gestió de serveis que preveu la legislació de règim local.

Article 4
1. El domicili del Consorci és fins a la finalització de les obres de la seva seu, a la Plaça Mare Teresa Blanch, núm. 8 de Godall.
2. El Plenari podrà modificar el domicili del Consorci, cosa que notificarà a tots els ens consorciats i farà pública a través del Butlletí Oficial de la Província de Tarragona i d'un diari de gran difusió, i comunicarà, alhora, a les administracions estatal i autonòmica.

Article 5
La duració del Consorci serà indefinida, des de la data de signatura de l'acta de constitució dels seus òrgans i mentre tingui vigència l'activitat objecte i/o es decideixi l'autodissolució.

Article 6
L'objecte i finalitat del Consorci serà la gestió de viver d'empreses del Montsià i el desenvolupament de sòl industrial i dinamització econòmica lligats al viver, així com també polítiques actives d'ocupació.

Article 7
Els òrgans de govern del Consorci seran els següents:
a) El Consell Plenari.
b) La Gerència.

Article 8
El Consell Plenari és l'òrgan de govern superior del Consorci. Està format pels membres següents:

a) L'alcalde o regidor en qui delegui i tres regidors de l'Ajuntament de la Galera.
b) L'alcalde o regidor en qui delegui i tres regidors de l'Ajuntament de Godall.
c) El president o conseller en qui delegui i cinc conseller del Consell Comarcal del Montsià.

La designació dels membres del Consell Plenari que no ho siguin per raó del seu càrrec correspondrà lliurement, entre els qui reuneixin les condicions que exigeixen aquests Estatuts, a l'òrgan competent de cadascun dels ens consorciats.
Article 9
La presidència del Consell Plenari l'exerciran alternativament, per períodes bianuals, els presidents dels ens locals consorciats.
La presidència del primer període bianual correspondrà a l'alcalde de l'Ajuntament de Godall; en el segon període, a l'alcaldessa de l'Ajuntament de la Galera i en el tercer període al president del Consell Comarcal del Montsià. Aquest mateix ordre serà d'aplicació a la resta de períodes bianuals.
El president del Consell Plenari, que ho serà també del Consorci, en serà el representant a tots els efectes, i podrà comparèixer sense necessitat de poder previ i especial davant tota classe d'autoritats, tribunals i jutjats de qualsevol ordre o jurisdicció, així com davant tot tipus de persones, públiques i privades, físiques i jurídiques.
Per a l'exercici de les funcions de representació esmentades, podrà conferir les delegacions que estimi pertinents en favor del vicepresident del Consell Plenari, del president de la Comissió Executiva i del gerent del Consorci.

Article 10
La vicepresidència, l'exercirà el president de l'ens local a qui correspongui la presidència en el període següent, d'acord amb el torn que estableix l'article anterior.
El vicepresident substituirà el president en totes les seves funcions en casos d'absència, vacant o malaltia.

Article 11
Actuaran com a secretari, interventor i tresorer del Consorci els qui respectivament ho siguin de l'ens local que exerceixi en cada moment la presidència del Consorci, o bé aquelles que compleixen els requisits i que es nomenin de manera específica pel plenari tot i no ser membres de cap de les administracions consorciades.

Article 12
El Consell Plenari es reunirà en sessió ordinària amb periodicitat trimestral com a mínim per tractar els assumptes de la seva competència. En tot el que no s'oposi als presents Estatuts, el seu règim de funcionament s'acomodarà al que disposa la legislació de règim local per als plens municipals.

Article 13
Corresponen al Consell Plenari del Consorci, en relació exclusivament amb seu objecte i les seves finalitats, totes les competències que la llei atribueix al Ple municipal, sens perjudici de les que aquests Estatuts atribueixen a altres òrgans del Consorci, i sens perjudici que pugui delegar les que estimi convenients en altres òrgans consorcials, sempre que siguin competències susceptibles de delegació d'acord amb la legislació de règim local.
En tot cas, correspon al Consell Plenari del Consorci amb caràcter indelegable:
1) L'aprovació de la modificació d'aquests Estatuts, sens perjudici de la necessitat també de l'aprovació per part de cadascun dels ens consorciats.
2) L'aprovació del pressupost anual d'explotació i d'inversions.
3) L'aprovació de les línies principals del programa d'activitats, que tindrà una vigència bianual.
4) L'aprovació dels comptes anuals i de la memòria de gestió dels serveis.
5) L'aprovació de la dissolució del Consorci.
6) El nomenament i cessament del/la gerent/a.

Article 14
El Consell Plenari nomenarà un gerent, que haurà d'estar professionalment capacitat per exercir el càrrec.
Correspon al gerent, a més de les funcions i competències que específicament li encomanin o li deleguin el Consell Plenari:
a) Fer complir les decisions dels òrgans de govern del Consorci i ordenar ne, si s'escau, la publicació.
b) Dirigir el personal en tots els seus aspectes, llevat del seu nomenament, acomiadament disciplinari o separació del servei.
c) Dirigir i inspeccionar tots els serveis i les activitats que presta o desenvolupa el Consorci.
d) Autoritzar despeses i adjudicar i formalitzar contractes fins a un import màxim de 6.000 euros, sempre que no se superin les dotacions pressupostàries de l'any en curs.
e) Ordenar tots els pagaments.
f) Preparar l'avantprojecte de pressupost del Consorci.
g) Elaborar la memòria anual de gestió dels serveis.

Article 15
Els actes administratius que emanen del gerent no posen fi a la via administrativa i seran susceptibles de recurs administratiu ordinari davant el Consell Plenari, d'acord amb les disposicions de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Els actes administratius del Consell Plenari posen fi a la via administrativa i s'hi podrà interposar, si s'escau, el recurs contenciós administratiu.

Article 16
La hisenda del Consorci estarà constituïda per:
a) Els productes del seu patrimoni.
b) Els preus públics que pugui establir i percebre per la prestació dels seus serveis i activitats.
c) Les adquisicions a títol lucratiu en favor seu.
d) Les aportacions dels ens consorciats, a què es refereix l'article següent.
e) Els altres recursos que la legislació d'hisendes locals reconeix en favor de les entitats supramunicipals.

Article 17
Les aportacions mínimes inicials dels ens consorciats al Consorci seran les següents:
a) Ajuntament de la Galera: 2.000 euros.
b) Ajuntament de Godall: 2.000 euros.
c) Consell Comarcal del Montsià: 4.000 euros.

Cada any l'òrgan competent decidirà l' aportació de cada ens consorciat.
Les aportacions anteriors s'actualitzaran anualment, de forma automàtica, amb efectes d'1 de gener, d'acord amb les variacions experimentades durant l'any anterior per l'índex de preus al consum.
El Consell Plenari del Consorci, mitjançant un acord adoptat amb el vot favorable d'un mínim de les dues terceres parts dels seus membres de dret, podrà modificar l'import de les aportacions dels ens consorciats i aprovar ne d'extraordinàries.
Les aportacions de cada ens consorciat es lliuraran al Consorci amb una periodicitat anual, dintre del primer mes de cada trimestre al qual correspongui l'aportació. El Plenari podrà modificar el règim de lliurament de les aportacions amb el vot favorable, com a mínim, de les dues terceres parts dels seus membres de dret.
Les aportacions dels ens consorciats es consideraran ingressos de dret públic del Consorci a tots els efectes legals.

Article 18
El Consorci elaborarà i aprovarà un pressupost anual, que s'ajustarà a la normativa vigent sobre hisendes Locals. El gerent en prepararà l'avantprojecte, basant se en les aportacions determinades segons l'article anterior, i, s'elevarà al Consell Plenari per a la seva aprovació.

Article 19
El règim de comptabilitat i de rendició de comptes del Consorci serà el de la comptabilitat pública local.
Així mateix, la contractació del Consorci s'adequarà a la legislació de contractes de les administracions públiques, i la prestació de serveis públics per part del Consorci s'atindrà a la normativa reguladora dels serveis públics locals.
Article 20
Els béns adscrits al Consorci pels diferents ens consorciats conserven la seva qualificació i titularitat originària. Les facultats de disposició limita des que es puguin reconèixer al Consorci sobre els béns esmentats seran les que constin als acords de cessió corresponents i es limitaran sempre a les finalitats estatutàries del Consorci.
Els béns adquirits pel Consorci s'integren en el seu patrimoni, al qual seran d'aplicació les normes reguladores del patrimoni dels ens locals i de la qualificació jurídica dels seus béns.

Article 21
Cadascun dels ens consorciats podrà separar se del Consorci, sempre que doni un preavís al mateix Consorci amb un mínim de sis mesos d'antelació, que estigui al corrent en el compliment de les obligacions i els compromisos anteriors i que en garanteixi el compliment dels pendents.
Un cop rebut el preavís de separació d'algun membre, es reunirà el Consell Plenari per tal d'impulsar, si s'escau, les modificacions estatutàries i pressupostàries oportunes o, eventualment, la dissolució del Consorci.

Article 22
El Consorci es dissoldrà per les causes següents:
a) Quan es doni per acabada la seva finalitat.
b) Per acord unànime dels ens consorciats.
c) Per impossibilitat de continuar en funcionament.
d) Per separació d'un o diversos ens consorciats, si amb això el Consorci esdevé inoperant.
e) Per incompliment de l'objecte.
f) Per transformació del consorci en un altre ens.
g) Per expiració del termini inicial o de pròrroga de duració del Consorci.

La dissolució del Consorci requerirà l'acord del seu Consell Plenari, adoptat amb el vot favorable d'un mínim de les dues terceres parts dels seus membres, i la ratificació per part dels òrgans competents dels ens consorciats. Cas de no assolir se els acords esmentats, cada ens consorciat conservarà el seu dret de separació, d'acord amb l'article anterior.
L'acord del Consell Plenari sobre la dissolució del Consorci especificarà la forma de liquidar del seu actiu i passiu i revertir les seves obres i instal lacions a les administracions consorciades, basant se en la ponderació dels criteris de preservació de l'interès públic i d'equitat respecte a les aportacions que hagi efectuat cada ens consorciat al llarg de la duració del Consorci.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL:
1. El Consorci, en l'àmbit determinat pel seu objecte i les seves finalitats, té les potestats i prerrogatives de què poden gaudir els ens locals no territorials en virtut de l'article 8 del TRLMC.
2. La creació de comissions informatives o de comptes en el si del Consorci serà potestativa.
3. El Consorci podrà disposar de personal propi o de personal adscrit pels ens consorciats.
4. A fi d'acomplir les seves funcions, el Consorci es podrà valer dels serveis administratius i tècnics de qualsevol de les administracions públiques consorciades.
5. En tot el que no prevegin o regulin aquests Estatuts, el Consorci es regirà per la legislació aplicable als ens locals.
6. El Consorci tindrà l'obligació d'emetre una memòria o informe anual i donar-ne compte als diferents consistoris que formen part del consorci, a través dels seus Plens respectius o Juntes de Portaveus.

DISPOSICIÓ FINAL:
El Consorci iniciarà les seves activitats prèvia la formalització de l'acta de constitució, que subscriuran els vocals que designin els ens consorciats per tal d'integrar els òrgans col legiats del Consorci, un exemplar de la qual serà tramès a la Direcció General d'Administració Local de la Generalitat de Catalunya.
Amposta, 16 de desembre de 2008. --- El president, Alfons Montserrat i Esteller.