Font: El Punt
Recórrer els 20 quilòmetres que hi ha entre Ulldecona i Vinallop per la carretera T-331 costa deu minuts menys. El Departament de Política Territorial ha invertit en la reforma d'aquesta via 21,6 milions d'euros. A grans trets, les obres han consistit a millorar el traçat eliminant revolts perillosos i canvis de rasant, fer més ampla la calçada –que ha passat dels 6-7 metres que tenia als 9– i construir la variant de Santa Bàrbara. Ahir el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va visitar la carretera i va comprovar in situ que les obres estan gairebé acabades, ja que actualment es treballa fora de la calçada.
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va subratllar ahir que les obres de la T-331 són especialment importants perquè permeten als veïns de la zona sud del Montsià accedir amb una connexió millorada i amb menys temps a serveis com ara l'hospital Verge de la Cinta de Tortosa. El trajecte, que abans s'allargava un mínim de mitja hora, s'ha escurçat ara entre set i deu minuts. «Aquesta carretera acosta una part del litoral a la ciutat de Tortosa i les seves prestacions de capitalitat a tota la gent d'aquest territori», va assegurar el conseller.
L'obra, que ha costat 21,6 milions d'euros, va començar l'estiu del 2008 i ha permès introduir millores llargament reivindicades pels veïns i ajuntaments de la zona en una carretera per on diàriament circulen uns 5.700 vehicles, al tram entre Vinallop i Santa Bàrbara, i uns 3.500 des d'aquesta última població fins a Ulldecona, passant per Godall, la Galera i Freginals. Un 10% de tot aquest trànsit correspon a vehicles pesants.
Una de les actuacions més importants ha estat la construcció de la variant de Santa Bàrbara, que va entrar totalment en servei el 22 de juny. També s'han habilitat diversos trams de vies de servei, que han permès suprimir encreuaments i accessos perillosos a la carretera des de finques o camins rurals, on regularment hi havia accidents.
Aquest projecte, segons va explicar Nadal, s'emmarca en la millora global de les connexions viàries entre les Terres de l'Ebre i les comunitats autònomes veïnes.
La remodelació ha permès també la instal·lació de l'anomenat tritub, una conducció que ha de facilitar l'arribada de la fibra òptica als nuclis urbans i, sobretot, als polígons industrials de la zona.
2,6 milions d'euros per millorar les barreres de l'eix de l'Ebre
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va anunciar ahir la licitació per part del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de les obres que permetran actuar a les barreres de seguretat de la C-12, també coneguda com l'eix de l'Ebre. L'actuació afecta un total de 87 quilòmetres, des de Tortosa fins a Flix, al límit mateix de la demarcació de Lleida. Les obres es treuen a concurs amb un pressupost de 2,6 milions d'euros. En conjunt, es tractaran uns 40 quilòmetres de barrera de seguretat, amb l'adequació de les barreres existents i la col·locació de barreres noves en terraplens on fins ara no n'hi havia. Així mateix, s'instal·laran als punts que ho requereixen, faldons de protecció per a motoristes, que sumen una longitud de prop de quatre quilòmetres. Paral·lelament, es milloraran les proteccions laterals en diversos ponts. Està previst que les obres s'adjudiquen la tardor vinent i podrien començar durant el primer trimestre del 2011, amb una durada de cinc mesos.
Variant de Sant Jaume
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, també va visitar ahir les obres del nou pont entre Sant Jaume d'Enveja i Deltebre, on aquest dimecres ja es va col·locar el tauler central que uneix els dos extrems. Precisament, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques preveu posar a licitació, aquest hivern, la variant de Sant Jaume. Aquesta variant completarà i millorarà l'accessibilitat al nou pont al marge dret del riu i forma part de l'anell viari del Delta. La variant començarà a la rotonda en construcció que connecta els accessos al pont al marge dret de l'Ebre, i tindrà el seu punt final a la intersecció amb la TV-3403, de manera que tingui continuïtat cap a Amposta. Tindrà una longitud aproximada d'1 quilòmetre i una secció formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1 metre. Es preveu que comportarà una inversió d'uns 2,7 milions d'euros.